بیوگرافی تمام بازیگران فیلم (یک روز با شکوه) + زمان پخش و خلاصه داستان

 فیلم یک روز باشکوه به کارگردانی کیانوش عیاری می باشد. با اسامی بازیگران و خلاصه داستان این فیلم با ما همراه باشید   

خلاصه داستان فیلم (یک روز با شکوه)

فیلم یک روز با شکوه/ جشن روز باشکوه روایتگر داستان یک قهرمان دوچرخه سواری به نام گل آقا می باشد که توانسته مدال قهرمانی آسیا را کسب کند. او بعد از قهرمانی به شهر خود بازیمی گدد و با استقبال باشکوه همشهریانش روبه رو می شود. در این میان یکی از اعضای خاندان سلطنتی قرار است به این شهر بیاید. مقام دولتی شهر از گل آقا می خواهند که او با توجه به محبوبیتش بین مردم، آنها را ترغیب کند تا قالی های خود را در اختیار فرمانداری قرار دهند تاشهر را برای استقبال فرش کنند. گل آقا قبول نمی کند و…

روز باشکوه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
 

 

اسامی بازیگران و سایر عوامل

فیلم یک روز با شکوه به کارگردانی کیانوش عیاری و نویسندگی کیانوش عیاری، فرید مصطفوی و ابوالحسن داودی در سال 1367 ساخته شد. بازیگرانی که در این فیلم نقش آفرینی کرده اند:

 علی نصیریان

جمشید هاشم پور

علیرضا خمسه

گوهر خیر اندیش

ایرج طهماسب 

سعید امیر سلیمانی

مصطفی کریمی 

ولی شیر اندامی 

حسین رضایی

مهری مهری نیا

روح الله مفیدی 

فاطمه طاهری 

روح انگیز مهتدی

 

آناشید حسینی ( مدل محجبه ایرانی) کیست؟

بیوگرافی علیرضا خمسه

علیرضا خمسه‌نیا 9 بهمن سال 1331 در تهران متولد شد. او فارغ التحصیل رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی از دانشگاه شهید بهشتی می باشد. او برای فراگیری دورهای مربوط به بازیگری، حرکات بدن و پانتومیم نیز در فرانسه آموزش دیده است. شروع بازیگری او با فیلم مرگ یزدگرد رقم خورد. در طی 4 دهه فعالیت هنری در سینما و تلویزیون آثار بسیاری را بازی نموده است. او برای فیلم بیست از بیست و هفتمین جشنوراه فیلم فجر، برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد گردید. علیرضا خمسه در سریال پایتخت نیز در نقش پنجعلی نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار گردید.

 

بیوگرافی سعید امیر سلیمانی

سعید امیرسلیمانی 17 آبان سال 1321 در تهران متولد شد. او پدر سپند امیر سلیمانی و کمند امیر سلیمانی از بازیگران سینما و تلویزیون می باشد. سعید امیر سیلمانی از بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون است که دوستی بسیار نزدیکی با جمشید مشایخی و علی حاتمی داشته است که این دوستی باعث همکاری های بسیاری با هم شده است. از آثار ایشان می توان به سریال های داستان های مولوی، هزار دستان، سلطان صاحبقران و… و فیلم های همچون دلشدگان، سوته دلان، کمال الملک و… اشاره نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.