بیوگرافی و علت درگذشت «علی اظهری سلماسی» شاعر و همسر و فرزندان

 علی اظهری سلماسی شاعر و متخلص به چیلقین از شاگردان استاد شهریار بوده است. با بیوگرافی و سوابق هنری ایشان در ادامه با ما همراه باشید   

بیوگرافی علی اظهری

علی اظهری سلماسی با تخلص هنری چیلقین در شهر سلماس متولد شد. او شاعر، بازیگر، نویسنده، کارگردان سینما و هیکل تراش بود. علی اظهری از  شاگردان استاد شهریار بوده است. او متاهل است و ازدواج کرده و نام فرزند ایشان آرش اظهری می باشد. درباره زندگی شخصی او اطلاع دقیقی در دست نیست.

  بیوگرافی و معرفی آهنگ های «رامین رعیت» خواننده پاپ + اینستاگرام و زندگی خصوصی
 

 

سوابق هنری

علی اظهری در دوران نوجوانی وارد وادی شعر و ادبیات شد و کم کم علاقمند به نویسندگی و سرودن دوبیتی گردید. سپس با استاد شهریار آشنا شد و تجربه های ایشان بهره جست.

سرودهای ایشان بازتاب بسیار خوبی داشته است. از اشعار علی اظهری میتوان به آنا دیر، اینجه روحوم، دریا اولوب، یاغما یاغیش، مهربان آنا و …  به زبان های آذربایجانی و فارسی اشاره نمود.

این هنرمند عزیز علاوه بر سرودن در نقاشی، پیکر تراشی و مجسمه سازی نیز مهارت داشتند که مجمسه های بسیاری از جمله تندیس مادر، هیکل ستارخان و… ساخته اند.

در کنار این هنرها در زمینه نویسندگی و کارگردانی تئاتر نیز دستی در هنر داشتند. نمایش راهب دیر، یاس کبود از آثار ایشان است.  تئاتر شکسته بخوان در هفتمین جشنواره تئاتر ارتش عنوان برترین نمایش و دیپلم افتخار را برایشان به ارمغان آورد.

 عکس های علی اظهری سلماسی شاعر

درگذشت علی اظهری 

علی اظهر سلماسی متخلص به چیلقین از شاگردان استاد شهریار، شاعر و نویسنده معاصر در 11 دی سال 1400 بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفتند. پیکر ایشان در زادگاهش سلماس به خاک سپرده شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.