نوع دلتا دارای یک جهش است که کارشناسان را نگران کرده است

لندن-یک جهش تازه کشف شده در نوع دلتا در انگلیس در حال بررسی است در شرایطی که می توان این ویروس را بیشتر منتقل کرد و واکسن های کووید -19 را بیشتر تضعیف کرد.  

با این وجود ، ناشناخته های زیادی پیرامون این نژاد یا زیرگونه از نوع دلتا - که به طور رسمی به عنوان AY.4.2 شناخته می شود - وجود دارد که برخی آنها نوع جدید "دلتا پلاس" را لقب داده اند.

نمای نزدیک یک زن: یک تکنسین آزمایشگاه از دستگاه پیپت برای پردازش نمونه ها برای آزمایش کروناویروس جدید در آزمایشگاه Biogroup Laboratory در غرب لندن در 21 ژانویه 2021 استفاده می کند. © ارائه شده توسط CNBC یک تکنسین آزمایشگاه از یک پیپت استفاده می کند دستگاهی برای پردازش نمونه ها برای آزمایش کروناویروس جدید ، در آزمایشگاه Biogroup Laboratory در غرب لندن در 21 ژانویه 2021.
A wife adjusts her husband's mask before entering a shop in Hampshire, England, UK
مقامات بهداشتی دولت بریتانیا گفته اند هنوز زود است بگوییم آیا این جهش خطر بیشتری برای سلامت عمومی دارد تا نوع دلتا ، که خود به طور قابل توجهی بیشتر از سویه اصلی کووید -19 (و جانشین آن ، نوع آلفا) است.

اما آنها اعلام کرده اند که این جهش را از نزدیک زیر نظر دارند: در حال حاضر 6 درصد موارد کووید انگلستان را تشکیل می دهد که در زمانی که عفونت ها در کشور به سرعت در حال افزایش است ، از نظر ژنتیکی توالی شده اند.

در اینجا آنچه ما در مورد نوع می دانیم و نمی دانیم:
نسخه جدید چیست؟

ویروسها دائماً جهش می یابند و ویروس کرونا که در چین در اواخر سال 2019 ظهور کرد ، تغییرات جزئی متعددی را پشت سر گذاشته است که باعث شده است این ویروس عفونی تر و م atثرتر در گسترش باشد. این اولین بار با نوع آلفا (اولین توالی در انگلستان) مشاهده شد که در سراسر جهان گسترش یافت و قبل از غصب شدن توسط نوع دلتا حتی قابل انتقال که برای اولین بار در هند کشف شد.

بیوگرافی آرام جعفری و همسرش +عکس و ماجرای طلاق



اما جمعه گذشته ، آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا گزارشی را منتشر کرد که در آن می گفت "یک زیر خط خطی دلتا که به تازگی به عنوان AY.4.2 تعیین شده است در انگلستان در حال گسترش است." آژانس گفت زیرنظر را زیر نظر دارد که شامل جهش هایی در پروتئین سنبله (A222V و Y145H) است که ویروس کرونا از آن برای ورود به سلول های ما استفاده می کند.
چرا تحت نظارت است؟

AY.4.2 در تعداد فزاینده ای از موارد کووید انگلستان شناسایی می شود ، برخی معتقدند این می تواند عاملی در بحران رو به رشد بهداشتی کشور باشد که برخی از پزشکان را وادار به اعمال مجدد محدودیت های کووید کرده است.

آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا هفته گذشته گفت: "این زیرخط در حال حاضر در حال افزایش است" ، و اشاره کرد که "در هفته ای که از 27 سپتامبر 2021 آغاز می شود (آخرین هفته با داده های توالی کامل) ، این زیر خط تقریبا 6 درصد از کل را تشکیل می دهد. توالی های ایجاد شده ، در یک مسیر فزاینده. این برآورد ممکن است دقیق نباشد ... ارزیابی بیشتر در حال انجام است. "

بریتانیا در حال حاضر شاهد افزایش شدید و نگران کننده موارد کووید است و روزانه بین 40 تا 50 هزار مورد عفونت جدید در هفته گذشته گزارش می شود و باعث می شود کارشناسان این سوال را مطرح کنند که چرا انگلیس در حال حاضر اینقدر در برابر کووید آسیب پذیر است.

گزارش شده است که زیر نوع دلتا 10-15 درصد بیشتر از نوع دلتا استاندارد قابل انتقال است ، اما هنوز نمی توان به طور قطعی گفت که آیا باعث افزایش موارد در انگلستان شده است یا خیر.
چرا مهم است؟

شایان ذکر است که اگرچه AY.4.2 تحت نظارت است ، اما توسط WHO به عنوان "نوع مورد بررسی" یا "نوع مورد نگرانی" طبقه بندی نشده است - یعنی تغییرات ژنتیکی مورد انتظار مشخص نشده است بر ویژگی های ویروس مانند انتقال ، شدت بیماری ، فرار ایمنی ، فرار تشخیصی یا درمانی تأثیر می گذارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.