هنگامی که آنها در سازمان ملل متحد گرد هم می آیند

در حالی که رهبران جهان این هفته در سازمان ملل متحد گرد هم می آیند ، از نظر مسائل تفرقه انگیز با کمبود روبرو نیستند: یک همه گیری جهانی مداوم ، نزاع اقتصادی در قاره های متعدد و نگرانی های مربوط به درگیری و حقوق بشر از افغانستان تا هائیتی.  
مردی که پشت دوچرخه سوار است: دوچرخه سوار در 15 سپتامبر از محل اجلاس آب و هوایی آینده در گلاسکو ، اسکاتلند عبور می کند. © Jeff J Mitchell/Getty Images دوچرخه سوار در 15 سپتامبر از محل اجلاس آب و هوایی آینده در گلاسکو اسکاتلند عبور می کند.

اما در حالی که تنها شش هفته به اجلاس سرنوشت ساز جهانی آب و هوا در اسکاتلند باقی مانده است ، روسای جمهور و نخست وزیران نیز با فشار رو به رو می شوند تا این تنش های دیپلماتیک را کنار گذاشته و سریع و جمعی برای کند کردن گرمایش کره زمین اقدام کنند - کاری که در گذشته برای انجام آن تلاش کرده اند. به
a man riding on the back of a bicycle: A cyclist on Sept. 15 passes the site of the upcoming climate summit in Glasgow, Scotland.
آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در یکی از آخرین درخواست های خود برای وحدت و فوریت هشدار داد: "ما به نقطه عطف نیاز به اقدامات اقلیمی رسیده ایم." "اختلال در آب و هوا و سیاره ما در حال حاضر بدتر از آن چیزی است که ما تصور می کردیم و سریعتر از آنچه پیش بینی می شد حرکت می کند. ... ما باید هم اکنون اقدام کنیم تا از آسیب های جبران ناپذیر بیشتر جلوگیری کنیم. "

مجمع عمومی سازمان ملل متحد این هفته یکی از آخرین فرصت های برجسته برای کشورها است که علناً متعهد به اقدامات بلندپروازانه تر و مشخصتر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای پیش از اجلاس آب و هوایی نوامبر در گلاسکو هستند. با وجود مطبوعات دولت بایدن ، اتحادیه اروپا و دیگر حامیان ، تاکنون چنین وعده هایی از برخی از بزرگترین اقتصادهای جهان محقق نشده است.

یک گزارش سازمان ملل متحد که روز جمعه منتشر شد هشدار داد که در حالی که بسیاری از کشورها امسال برنامه های جدید آب و هوایی را ارائه کرده اند ، اگر سایر کشورها - از جمله چین و هند - برنامه های جسورانه تری را دنبال نکنند ، انتشار گازهای گلخانه ای در واقع می تواند تا پایان دهه 16 درصد افزایش یابد. این می تواند این سیاره را در مسیری قرار دهد که تا پایان قرن 2.7 درجه سانتیگراد (4.9 فارنهایت) گرم می شود.

جهان در حال حاضر بیش از 1 درجه سانتیگراد گرمتر از زمان قبل از صنعت شده است و دانشمندان می گویند که هر کس از گرمایش اضافی فاجعه های بدتری را به دنبال خواهد داشت ، از سیل مکرر تا آتش سوزی های شدید و موج گرما.

ماجرای عکس جنجالی بی حجاب بهنوش بختیاری بر روی مجله خارجی


روز دوشنبه ، گوترش و نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون میزبان گردهمایی پشت درهای بسته-بخشی حضوری ، بخشی مجازی-ده ها رهبران ملی ، از جمله ترکیبی از بزرگترین و قدرتمندترین کشورهای جهان در کنار کشورهای فقیرتر هستند. تغییر آب و هوا

این آخرین تلاش برای هدایت ساطع کننده های بزرگ به منظور پذیرش اقدامات اقلیمی تهاجمی تر است. چنین وعده هایی برای رسیدن به جهان برای دستیابی به بلندپروازانه ترین هدف توافق اقلیمی پاریس ضروری است: محدود کردن افزایش گرمایش زمین تا 1.5 درجه سانتیگراد (3.6 فارنهایت) در مقایسه با سطوح قبل از صنعت.

این گردهمایی همچنین با هدف ثروتمندتر شدن کشورهای توسعه یافته به منظور تحقق بخشیدن به وعده های طولانی مدت وعده داده نشده برای تأمین مالی میلیاردها دلار برای کمک به کشورهایی که دارای نقدینگی و آسیب پذیر هستند ، با تأثیرات تغییرات آب و هوا سازگار شده و اقتصاد سبزتری ایجاد می کند. عدم انجام این کار باعث دشمنی و بی اعتمادی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.