بیوگرافی (مه کیا صادقی) نخستین زن ایرانی دریانورد در دریای خزر

مه کیا صادقی به عنوان نخستین زن ایرانی دریانورد کشتی باری در دریای خزر  و به عنوان کارآموز افسری وارد دنیای هیجان انگیز اقیانوس ها و شرایط خاص و مهیج آن شد  

 

بیوگرافی مه کیا صادقی

مه‌کیا صادقی منفرد با نام دیگر کوثر متولد سال 1378 از زنجان است و در یک خانواده چهار نفره بزرگ شده است. او در اردیبهشت امسال رسما به عنوان کارآموز افسری کارش را روی کشتی آغاز کرده است و نخستین زن ایرانی دریانورد کشتی باری در دریای خزر است و پس از گذراندن دوره های آموزشی 35 روز روزه بین المللی با کشتی تجاری، سفر کاری را تجربه کرده  و برای دو ماموریت به بندر آکتاو در قزاقستان سفر داشته است. 

  بیوگرافی «علیرضا امینی» کارگردان معروف ایرانی و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی
 فرارو | (تصاویر) مهکیا صادقی منفرد نخستین زن دریانورد ایرانی

چالش های حرفه دریانوردی برای زنان از زبان مه کیا صادقی

مه کیا صادقی در مورد چالش های این حرفه در ایران می گوید: در کلاس های ملوانی فقط من دختر بودم. عمدتا طوری نگاه می کردند که حس اضافه بودن به من دست می داد اما تمام تلاشم این بود که بگویم خانم ها هم می توانند دریانورد باشند. او همچنین اضافه کرد که با توجه به این که تازه‌کار هستم با نظر مدیران شرکت به عنوان کدت cadet  یا کارآموز افسری در کشتی حضور دارم و بخشی از کارهای روتین روزمره مانند سندینگ، لنگراندازی، نگهداری و بررسی‌های روزانه را انجام می‌دهم.

زنان دریانورد

جالب است بدانید که طبق اعلام اداره دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی، ۳۴۷ زن دریانورد در بخش‌هایی مانند ملوان صیاد، ملوان عمومی و ملوان عرشه در بخش شناورهای مسافری فعالیت می‌کنند و تعداد انگشت‌شماری از این افراد نیز در رده افسری مشغول فعالیت هستند. اما حضور زنان در رده افسری در کشتی‌های تجاری باری یک سنت‌شکنی است و برای همین، کار صادقی برجسته شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.