معرفی بهترین مناطق برای کمپینگ اطراف تهران + راه های دسترسی و نکات کمپینگ

زندگی شهری و دور بودن از طبیعت در تهران، حس زندگی را می گیرد. کافیست با یک کمپینگ کوتاه و ساده در نزدیکی محل زندگی، انرژی و طراوت زندگی را به خود هدیه دهیم

   

معرفی بهترین مناطق برای کمپینگ اطراف تهران

مطلب نیو – زندگی شهری در خانه هایی که دورتا دورش دیوار است، آلودگی هوا و صداهایی که گوشت را آزار می دهد، کسل کننده است. گاهی نیاز به آرامش، هر چند کوتاه در دل طبیعت داریم. بهترین کار در چنین مواقعی، انتخاب منطقه ای نزدیک برای کمپینگ در محل زندگیمان است. در اینجا به معرفی چند منطقه ای طبیعت گردی برای کمپینگ اطراف تهران می پردازیم تا بتوانید سفری لذت بخش را تجربه کنید.

  راهنمای گردشگری و سفر به اورامانات کردستان + جاذبه های توریستی اورامانات و عکس

دشت و آبشار دریوک

یکی از زیباترین مناطق اطراف تهران، دشت دریوک است که در دل کوه های جاده هراز قرار گرفته است. این دشت آب و هوایی معتدل دارد و وجود آبشار در این منطقه باعث شده در فصل بهار و تابستان مکانی مناسب برای آب تنی باشد. برای رفتن به این دشت باید به روستای نمار بروید و از آنجا می توانید به صورت پیاده روی به دشت بروید. مسیر پاکوب بوده و راحت به دشت دسترسی پیدا خواهید کرد. برای سفر به این منطقه و انتخاب آن به عنوان کمپینگ، علاوه بر تجهیزات شب مانی آب و لباس کافی به همراه داشته باشید. 

 

معرفی بهترین مناطق برای کمپینگ اطراف تهران

 

دریاچه لزور

دریاچه ای زیبا در دل دامنه های کوه البرز که از معروف ترین و پرطرفدران ترین ممناطق برای طبیت گردی و کمپینگ است. وجود این دریاچه در کنار طبیعت بکر و سرسبزش، گزینه ای مناسب برای کمپینگ است. آب و هوای این منطقاه معتدل و تا حدودی سرد است، پس بهتر است فصل تابستان برای رفتن به این دریاچه انتخاب کنید. این دریاچه می تواند یک مکان مناسب برای ورزش ها و تفریحات آبی باشد. استفاده از تجهیزات کمپینگ و شب مانی و لباس گرم در سفر به این منطقه الزامی ست تا سفر راحتی را داشته باشید.  
 برای رفتن به این منطقه می توانید یا از طریق روستای لزور بروید یا روستای ارجمند، بستگی به انتخاب و سطح توانایی شما دارد. 
 
 

معرفی بهترین مناطق برای کمپینگ اطراف تهران

 

روستای پراچان طالقان

روستای پراچان یکی از زیباترین و بکرترین روستاهایی است که برای کمپینگ مناسب است، زیرا در مسیر این سفر و در دل آن با دامنه کوه های سرسبز و نزدیک به رودخانه روبرو خواهید شد. وجود آبشار و پوشش گیاهی و طبیعت سرسبز منطقه، فضای مناسبی را برای کمپینگ مهیا کرده است. با انتخاب این منطقه برای کمپینگ با مسیری شیب دار روبرو خواهید شد که تجربه جالبی از کوهنوردی را برای شما به ارمغان می آورد. باد در این منطقه وجود دارد، بنابراین با تجهیزات کامل شب مانی به این منطقه سفر کنید. کافیست روستای طالقان را برای کمپینگ انتخاب کنید تا هیجان شب مانی در یک روستای بکر را تجربه کنید.

 

معرفی بهترین مناطق برای کمپینگ اطراف تهران

 

تنگه واشی

تنگه واشی جاذبه ای بکر و زیبا در فیرزکوه، که یک تنگه هیجان انگیز و دیدنی است. تنگه ای که از دو تنگه تشکیل شده و در میان این دو، دشتی وسیع و بی نظیر قرار دارد. دشتی با گل های رنگارنگ و آرامشی تکرار نشدنی. بهترین فصل برای رفتن به تنگه واشی و کمپینگ در آن فصل تابیستان است که هوای معتدلی دارد. فراموش نکنید اگر اهل ماجراجویی و هیجان و آمادگی جسمانی کافی هستید، تنگه واشی را انتخاب کنید تا از سفر لذت ببرید. با تجهیزات کامل در دل دشت این تنگه، سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید. 

 

معرفی بهترین مناطق برای کمپینگ اطراف تهران

 

دره اوشان فشم

یکی از بزرگترین مناطق ییلاقی تهران، دره اوشان است. امکانات خوب منطقه، محیطی آرامش بخش و امن، و هوای عالی و مطبوع در کنار طبیعت سرسبز و زیبا و صدای دل نواز و چشمه های آب، این منطقه را به یکی از پرطرفدارترین مناطق برای کمپینگ تبدیل کرده است. فقط کافیست به جاده لشگرک بروید و به دره اوشان برسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.