مقام ارشد پنتاگون ویلبرگر استعفا می دهد زیرا منتقدین ترامپ را به جستجوی "وفاداران" متهم می کنند

مقام ارشد پنتاگون ویلبرگر استعفا می دهد زیرا منتقدین ترامپ را به جستجوی "وفاداران" متهم می کنند

واشنگتن (رویترز) - کاترین ویلبرگر ، یکی از برجسته ترین و مشهورترین مقامات سیاسی پنتاگون ، پس از سه سال از کار در زمان استعفا استعفا می دهد در حالی که منتقدین رئیس جمهور دونالد ترامپ را متهم کردند که اولویت های "وفادارهای" ادراک شده برای پست های برتر امنیت ملی ، منابع را دارد. روز پنجشنبه به رویترز گفت.  Top Pentagon official Wheelbarger resigns as critics accuse Trump ...

ویلبرگر ، که بسیار مورد توجه کارشناسان امنیت ملی در حزب جمهوری خواه ترامپ و در میان دموکرات ها قرار دارد ، در نسخه ای از نامه استعفای خود به دست رویترز دلیل این عزیمت را توضیح نداد.

وی در تاریخ 13 فوریه توسط کاخ سفید به یک مقام ارشد اطلاعاتی معرفی شده بود اما هفته گذشته در اقدامی غافلگیرانه ، کاخ سفید اعلام کرد قصد دارد برادلی هانسل را به عنوان دستیار ویژه سابق ترامپ معرفی کند تا معاون معاون وزیر دفاع برای شعور

هم مقامات فعلی و هم سابق ایالات متحده کاخ سفید را به دلیل گذر از کار ویلبرگر به دلیل کار گذشته وی با سناتور فقید جمهوری خواه جان مک کین ، منتقد سرخپوش ترامپ و رئیس سابق کمیته خدمات مسلح سنا متهم کردند.

ویلبرگر به سبد اطلاعات کمیته رسیدگی کرد و کنگره به خوبی مورد توجه قرار گرفت.

یکی از مقامات سابق ایالات متحده گفت: "به نظر می رسد که وی به نوعی تست وفاداری را شکست داده است."

یک منبع کنگره گفت ناامید کننده است که دولت ترامپ "یکی از بزرگترین دارایی های خود" را به رسمیت نشناخت.

این منبع کنگره گفت: "او یکی از معدود صدایی واقعاً متفکر و متعهد بود که به نظر می رسید مردم واقعاً به آنها پاسخ می دهند."

ویلبرگر در نامه خود گفت که اعتماد دارد که همکارانش "به قانون اساسی ایالات متحده و اصول بنیانگذاری ما ادامه دهند که هم امنیت و هم آزادی ما را تضمین می کند." در این نامه آمده استعفای وی از 4 ژوئیه مؤثر است.

استناد به قانون اساسی به عنوان دغدغه رهبران پنتاگون به عنوان نگرانی های برتر صدای برنج در مورد سیاسی شدن ترامپ از ارتش آمریکا ، که به معنای غیر سیاسی بودن است ، به طور فزاینده ای مورد استفاده رهبران پنتاگون قرار گرفته است.

عزیمت او در حالی صورت می گیرد که ترامپ تلاش می کند تا بر مخالفت شدید سنا در میان دموکرات ها غلبه کند تا نامزد ژنرال بازنشسته ارتش آنتونی تاتا ، مدافع قدرتمند ترامپ در فاکس نیوز ، به ارشد ترین موضع سیاسی پنتاگون باشد.

مطابق پست های توییتر حذف شده اخیر توسط رویترز ، تاتا باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین را به عنوان یک مسلمان سوء تعبیر کرده است و او را به "رهبر تروریستی" که به نفع ایران است ، متهم کرد.

دموکرات ها ، از جمله سناتور جک رید ، دموکرات ارشد کمیته خدمات مسلح اتاق ، اعلام کردند که با نامزد تاتا مخالفت می کنند.

سناتور الیزابت وارن ، که در این کمیته نیز حضور دارد ، تاتا را "نامزد ارشد دفاعی ارشد ناموجود ترامپ و نامناسب ترامپ - نوار بلند" نامید.

وارن در بیانیه ای گفت: "یک نظریه پرداز توطئه اسلام هراسی که رئیس جمهور اوباما را" رهبر تروریست "خوانده است ، نباید در پنتاگون شماره 3 باشد."

مشخص نیست نامزدی هانسل با چنین مقاومت روبرو خواهد شد.

یکی از مقامات ، به شرط ناشناس ماندن ، در مورد صلاحیت های هانسل سؤال کرد و گفت ویلبرگر برای یک مقام رهبری پنتاگون بسیار باتجربه تر به نظر می رسد.

هانسل ، مأمور بازنشسته نیروهای ویژه ارتش ، به عنوان مدیر ارشد برای تهدیدات فراملی روی کارمندان شورای امنیت ملی ترامپ کار کرده بود. وی هم اکنون در گروه مشاوره بوستون است.

کمتر از یک ماه پیش ، مجلس سنا ایالات متحده نماینده جان راتکلیف ، متحد سرسخت ترامپ ترامپ را به عنوان مدیر اطلاعات ملی تأیید کرد. راتکلیف نسبت به هر مدیر قبلی اطلاعات ملی تجربه اطلاعاتی به مراتب کمتری دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.