کرونا در ایران؛ آمار رسمی مرگ از ۵۰ هزار نفر گذشت

آمار رسمی جان‌باختگان کرونا در ایران از ۵۰ هزار نفر گذشت. هرچند یافته‌های بی‌بی‌سی و اظهارات مقام‌های ایران نشان می‌دهد آمار واقعی می‌تواند بیش از دو برابر عدد اعلام شده باشد.  

در شبانه‌روز گذشته ۳۲۱ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا درگذشته‌اند. همچنین ۱۲ هزار و ۱۵۱ مبتلای جدید شناسایی شده که مجموع مبتلایان در ایران را به یک میلیون و ۲۸ هزار و ۹۸۶ نفر می‌رساند.

از دو هفته پیش مقررات سختگیرانه‌تری برای مقابله با کرونا در ایران در نظر گرفته شد و مشاغل مختلف در شهرها بر اساس رنگبندی و میزان شیوع کرونا در آنها تعطیل شد. اما حتی در شهرهای قرمز مثل تهران اعمال این مقررات باعث نشد که رفت و آمد در پایتخت به طور چشمگیری کاهش یابد.

بیمارستان ایران

قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در ایران اعلام کرده که از امروز، شنبه تعدادی از شهرها از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر وضعیت داده‌اند. به این ترتیب بعضی از مشاغل که در شهرهای قرمز بسته بود از امروز در این شهرها باز خواهد بود. تهران از جمله این شهرهاست.

مراکز تولید و نگهداری مواد غذایی، مراکز بهداشتی، درمانی، دارویی و اورژانس، کارخانه‌های تولیدی، کشاورزی و شیلات، چایخانه‌ها، خشکشویی، قبرستان، مراکز زیرساختی، آب، برق، گاز، پسماند، فاضلات، تهویه هوا، پالایشگاه‌ها و پمپ‌بنزین، ادارات نظامی و انتظامی، امدادی و ستادی، حمل و نقل عمومی و مسافری، شرکت‌های خدمات اینترنتی، نانوایی، رسانه‌ها، مراکز نگهداری سالمندان و آسایشگاه‌ها، تعمیرگاه و لوازم یدکی، فروشگاه مصالح ساختمانی، جوشکاری و تراشکاری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.