اگر پارس این سان پر آوازه است

ورا شهر شیراز شیرازه است

بهشت برین است شیراز من

چو خفته است آن جا بسی راز من

همچنین ببینید: متن و پیامک تبریک سالگرد ازدواج 

پیام و متن تبریک روز شیراز

شعر در مورد نرگس شیراز

نسیم صبح دلبر می شنیدم
دلم دیوانگی آغاز می کرد
خیال آب رکناباد می پخت
هوای خطه شیراز می کرد

اینم یه شعر به لهجه شیرازی به مناسبت روز #شیراز

شُومُو ^__^

۱- شُومُو٬ یـِی هُو اَز اینا کِردی کِه چه ؟
     تَرکِ دوس و آشنا کِردی کِه چه ؟

۲- شُومُو٬ اِنگار مَنو یادِت نَمیاد 
  پیشِ من پُـشـتِـتـو را کِـردی کِه چه ؟

۳- شُومُو٬ شیرازو چـِـشات اَلـُو زده 
    ایکارارو – ایوَرا – کِردی کِه چه ؟

۴- شُومُو، من تو شاچراغ بَس میشینم 
    کارِ بی رضُوی خدا کِردی کِه چه ؟

۵- شُومُو٬ مُشـتُـلُـقچی مُـشـتُـلُـق میخواد
      آیِه وایَه م تو کوچا کِردی کِه چه ؟

۶- شُومُو٬ یـِی بارگی مَنو بُکـُش بُرو 
     روزُمو ایطُو سیا کِردی کِه چه ؟

۷-شُومُو٬ غم داشت تو دلُم گوروک میشد 
   تی شو وَر دُوشتی و وا کِردی کِه چه ؟

۸- شُومُو٬ اَی ما رُو میخـُوی وِل بُکـُنی 
    نذرِ سِید ابوالوفا کِردی کِه چه ؟

۹- شُومُو٬ اشکِ چـِش ما – وَواری – بود 
     تو به مردم تَرِشا کِردی کِه چه ؟

۱۰- شُومُو٬ تــِلــّـهِ بُختونی گـَردَنِته 
        یی هَمه سِتم به ما کِردی کِه چه ؟

۱۱- شُومُو٬ نازتو سمندر میخرید 
  دوسی بُو – جُـلُـنـبُـرا – کِردی کِه چه ؟


شعر هایی در مورد شیراز

آخر آغوش خیال از خویش خالی کردنست
شیشه ئی داری دو روزی گرم کن جای پری
تا کجا گردد غبار وحشت اسباب جمع
بگذر از شیراز بندی های اجزای پری